Sporten na mijn bevalling

geplaatst in: Dagelijkse boost | 0

Ik vond zwanger zijn heerlijk! Mijn steeds groeiende buik, waar ik dat leventje in voelde bewegen. Gelukkig heb ik een hele goede zwangerschap gehad en kon ik voldoende bewegen. Zo heb ik tot week 29 hardgelopen (al was het op het laatst rustig joggen), tot week 35 body pump en vanaf week 32 tot week 39 zwanger & fit gedaan. En heerlijk veel gewandeld. Met mijn sporthart was ik heel blij dat dit kon!

Maar uiteraard alles op een ander tempo. En ik miste de laatste weken van mijn zwangerschap mijn hardlooprondje! Ik vond het daarom heerlijk toen ik weer kon hardlopen, wat een vrij gevoel. Rustig opbouwen, ik weet dat het belangrijk was/is, dus heb ik mij daar netjes aan gehouden. De eerste keer ging ik daarom 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen en dat 4x. Inmiddels, na 4 maanden, zit ik op 5 km en dat voelt super.

Natuurlijk, het niveau is nog ver van voordat ik zwanger werd en de uurtjes in de sportschool/bos zijn iets beperkter. Maar ik merk dat ik mij zoveel beter voel als ik actief ben geweest. En na het hardlopen thuis mijn meisje zien lachen is dubbel genieten!

Ik hoop dat veel vrouwen lekker kunnen (blijven) bewegen tijdens de zwangerschap en

Na de bevalling weer lekker kunnen gaan sporten. Op je eigen niveau, lekker wandelen achter de kinderwagen is al super. Jezelf lekker fit voelen, in je lijf & geest, daar gaat het om!

 

Laat een reactie achter